Te voet langs de Zwinmonding naar Cadzand-Bad

6 km heen en terug. 01:15 rustig wandelen. Wandelroute die start aan de parking aan de Duinweg in Retranchement, net over de grens met Nederland. Je wandelt langs de Zwinmonding naar de nieuwe jachthaven van Cadzand-Bad waar zich de AIR Republic van Sergio Herman bevindt. Je kan heen langs het voorgestelde pad wandelen en terug via het strand of omgekeerd. Klik op één van de Points of Interest voor meer info. Er zijn verschillende strandbars langs deze route voor een glaasje of een lichte lunch.

Van B&B Aquavit via het Caddiespad en de Golf naar de Zeedijk en terug.

5 km, 01:00 rustig wandelen. Net om de hoek bij Bed & Breakfast Aquavit begint het Caddiespad. Een zandwegje dat dwars door de Royal Zoute Golf Club loopt. Het is een leuk stukje natuur. Heel rustig, je hoort er niets, of misschien het aanslaan van een golfballetje en een eekhoorn die wegritst tussen de takken van de vele sparrenbomen die langs het pad staan. Weinig bezoekers aan Knokke kennen dit zeer mooie pad. Het brengt je naar het hart van het Zoute en de Clubhouse van de Royal Zoute golfclub. Van daar wandel je langs de rustige Sparrendreef en het Zoutekerkje naar de Zeedijk. Eenmaal op de Zeedijk kan je uiteraard ook het strand op en zo de route verder zetten of zelf een alternatief bedenken via de Lippenslaan of Dumortierlaan terug naar de B&B. Bijna op het einde van de route kan je een terrasje doen bij Café de Bib aan het Gemeenteplein 3 (Groentenmarkt).

Van B&B Aquavit via de Oosthoek naar het einde van de Zeedijk en via de Zwinpolders terug.

14 km, 3 uur rustig wandelen. Dit is een hele mooie, iets langere route, om net na je ontbijt (of elk ander moment van de dag) aan te vatten. Je wandelt Knokke centrum buiten via de Graaf Jansdijk en slaat de Paulusstraat in waar je langs de polders richting Oosthoek loopt. Op het Oosthoekplein stap je langs Café Het Hof van Vlaanderen direct links een paadje in dat je naar de Graaf Leopold Lippensdreef leidt. Steek de staat over naar het fietspad, ga naar links en direct aan je rechterkant zie een rond metalen hekken waar je door kan om de polderweide in te lopen. Heb geen schrik als er Schotse Highlander koeien staan, die slaan je rustig gade als je er vlak langs door de weide stapt (het graspad is goed zichtbaar in de weide). Volg het pad verder door de Zwinvlakte tot je op het pad door de Zwinbosjes loopt. Steek dat pad over en ga weer via een metalen hekken de weide in. Je loopt langs de duinen omhoog en volgt het pad parallel aan de Zeedijk. Volg het pad verder tot je weer links en links gaat de duinen rij omhoog langs het pad. Verder komt je aan het bronzen beeld van Flannagan's Hare uit. Geniet van het uitzicht over een broedeiland in het Zwin natuurreservaat en keer op je stappen terug  naar beneden. Volg daar verder het pad dat je weer door een deel van de Zwinvlakte leidt tot je weer op de Graaf Leopold Lippensdreef komt. Volg de route tot je aan de andere kant van de weg een insteek door de grasdijk aan de andere kant van de weg ziet. Loop de dijk over en ga naar links en direct naar rechts. Volg het pad verder tot je weer op de Paulusstraat bent en loop dan verder naar de B&B.